Odborné učilište internátne
042 465 05 31

Ukončenie projektu, výstupná analýza, celkové vyhodnotenie projektu

 

Projekt trval 26 mesiacov. Od 01.08.2006 do 30.09.2008. Počas trvania projektu bolo realizovaných 13 aktivít:

 

  • Príprava zavedenia nového diagnostického programu HAMET2, konzultácie s autormi programu, preklad, prispôsobenie programu na podmienky slovenského školstva.
  • Konferencia pre ŠZŠ a ZŠ za účelom oboznámenia s programom.
  • Vytvorenie diagnostického centra v priestoroch OU Ladce.
  • Oboznámenie špeciálnych základných škôl, základných škôl, žiakov a ich rodičov s projektom, oslovenie cieľovej skupiny osôb.
  • Individuálne a skupinové poradenstvo pre účastníkov projektu.
  • Publicita pre projekt.
  • Monitoring účastníkov, analýza ich potrieb a požiadaviek.
  • Testovanie a diagnostikovanie žiakov končiacich vzdelávanie v ŠZŠ a mentálne postihnutých žiakov integrovane vzdelávaných v ZŠ.
  • Voľno – časové aktivity.
  • Individuálne poradenstvo pre účastníkov v priestoroch školy
  • Vyhodnotenie testovania žiakov.
  • Konferencie – oboznámenie ŠZŠ, ZŠ a Združenia odborných učilíšť Slovenskej republiky s výsledkami testovania žiakov.
  • Ukončenie projektu, výstupná analýza, celkové vyhodnotenie projektu.

 

 

Všetky aktivity projektu boli zrealizované. Niektoré s časovým posunom, ktorý spôsobil nedostatok finančných prostriedkov. Posun však nemal žiadne dopady na projekt. Do projektu bolo priamo zapojených 15 ľudí plus dvaja zahraniční lektori a v priebehu dvoch rokov bolo otestovaných 152 žiakov (75 v prvom roku realizácie a 77 v druhom roku realizácie projektu). O projekt bol veľký záujem i zo strany pedagogickej verejnosti o čom svedčia čísla z konferencií, kde sme predpokladali účasť 97 účastníkov. Celkovo sa konferencií zúčastnilo 227 ľudí, čo svedčí i o veľkom záujme o program HAMET2. Veľmi dobrá spolupráca bola so špeciálnymi základnými školami a základnými školami, ktorých žiaci sa na testovaní a diagnostikovaní priamo zúčastnili. Bolo spracovaných a štatisticky vyhodnotených 202 dotazníkov žiakov, 46 dotazníkov pedagogických zamestnancov a 152 výsledkov základných pracovných kompetencií testovaných žiakov.

 

 

Výstupná analýza projektu:

Názov projektu: Nový diagnostický program HAMET2 – šanca pre handicapovaných žiakov
ITMS kód projektu: 11230100301
Program: 12 Sektorový operačný program Ľudské zdroje
Priorita: Priorita č. 3 – Zvýšenie kvalifikácie a adaptability zamestnancov a osôb vstupujúcich na trh práce
Opatrenie: 3.1 Prispôsobenie odbornej prípravy a vzdelávania požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach

 

 

Začiatok projektu:

01.09. 2006

Plánovaný koniec projektu:

30.09. 2008

Trvanie projektu:

25 mesiacov

Počet publikácií:

5

Cieľová skupina:

120 mentálne postihnutých žiakov končiacich vzdelávanie v ŠZŠ a ZŠ

Počet frekventantov:

125

Počet aktivít:

13

Realizácia aktivít:

Aktivity sa realizovali v plnom rozsahu aj napriek tomu, že niektoré, vďaka zložitej finančnej situácii, bolo nutné posunúť o mesiac, maximálne dva.

Počet žiakov zúčastnených na moderniz. programoch:

 

152

Počet novovytvorených diagnostických centier:

 

1

Počet konferencií o projekte:

3

Počet účastníkov na konferenciách:

 

227

Spolupráca s nadriadeným orgánom:

Neboli zaznamenané nedostatky. Prípadné problémy sa operatívne riešili. Komunikácia či už písomná, telefonická alebo osobná bola bezproblémová. Problémy sa vyskytli vo finančnom riadení - základným problémom spojeným s realizáciou projektu bolo nezúčtovanie zálohových platieb zo strany SORO a následný nedostatok finančných prostriedkov na realizáciu projektu. Napriek finančným problémom sa nám podarilo projekt zrealizovať.

Počet ľudí riadiacich projekt:

 

7

Monitorovacie indikátory:

Výstup 1.2 POČET ŽIAKOV/ŠTUDENTOV ZÚČASTNENÝCH NA MODERNIZOVANÝCH PROGRAMOCH ODBORNÉHO VZDELÁVANIA A PRÍPRAVY NA PRAKTICKÝCH ŠKOLIACICH PROGRAMOCH ZAMERANÝCH NA NÁCVIK ZÁKLADNÝCH/KĽÚČOVÝCH ZRUČNOSTÍ – plánovaná hodnota bola 118 a dosiahnutá 152.

 

Zdôvodnenie: Po konzultácii s autormi programu bolo zistené, že čas potrebný na diagnostikovanie je kratší ako čas plánovaný. Z toho dôvodu (a aj z dôvodu získania kvalitatívne i kvantitatíve väčšieho množstva pracovného materiálu) sme namiesto odhadovaných 118-ich účastníkov špeciálnych základných a základných škôl odiagnostikovali 152 žiakov špeciálnych základných a základných škôl. Rozšírenie počtu účastníkov testovania a diagnostiky nemalo finančný dopad na projekt.

 

Výsledok - POČET ÚČASTNÍKOV NA KONFERENCII – plánovaná hodnota bola 97 a dosiahnutá 227. 

 

Zdôvodnenie: O nový program zisťovania a podpory sociálnych kompetencií a zručností mentálne postihnutých žiakov špeciálnych základných škôl a základných škôl, HAMET2, je v širokej pedagogickej verejnosti veľký záujem. Preto sa na konferenciách zúčastnilo viac osôb, ako bolo plánovaných. Rozšírenie počtu účastníkov konferencie nemalo finančný dopad na projekt.

 

Ostatné monitorovacie indikátory boli naplnené v plnom rozsahu.

Počet monitorovacích správ:

 

9 + záverečná

Počet dotazníkov:

2 – pre žiakov a pre pedagogických zamestnancov

Počet vrátených vyplnených dotazníkov:

202 od žiakov
46 od pedagogických zamestnancov